Maatregelen voor chauffeurs omtrent Coronavirus

We hebben niet kunnen voorspellen met welke snelheid en met hoeveel impact het corona virus zijn intrede heeft gedaan in de wereld. Eén ding is zeker. De impact is enorm. Het raakt mensen persoonlijk én het raakt bedrijven en instellingen die Nederland draaiende houden. Als grote werkgever in Nederland en dienstverlener in flexibele arbeidscapaciteit vervullen wij als USG People en Easy Way een belangrijke maatschappelijke rol. 

En die rol nemen we graag op ons, daarom doen we er alles aan om daar waar mogelijk ons steentje bij te dragen. We begrijpen ook dat je vragen kunt hebben en deze beantwoorden we dan ook graag. Hiervoor verwijzen wij u graag naar uw vaste contactpersoon of via de vestiging. Zodat je het juiste antwoord krijgt op je vraag.

Bereikbaarheid:
Om de gezondheid van onze collega’s, klanten en kandidaten te waarborgen volgen wij de dagelijkse updates vanuit het RIVM. Alle contactmomenten vinden plaats via skype of telefoon en het kan zijn dat locaties gesloten zijn. Uiteraard zijn onze vestigingen en collega’s wel bereikbaar. Onze teams zijn opgesplitst in A en B teams welke in shifts afwisselend  vanuit huis en vanaf de vestiging werkzaam zijn.

Vragen ten aanzien van je eigen gezondheid of je contract:
Heb je vragen ten aanzien van je eigen gezondheid of jouw contract neem dan contact op met je vaste contactpersoon. Zij zullen bekijken of ze jouw vraag kunnen beantwoorden of je doorverwijzen naar de juiste persoon binnen onze organisatie. Let op: ziekmelden mag alleen als je echt ziek bent. Als je om andere redenen niet kan of mag werken, neem dan contact op met je contactpersoon.

Actuele informatie:
Voor alle actuele informatie omtrent de maatregelen vanuit de overheid en het RIVM verwijzen wij u graag naar https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus. Ook wij volgen dagdagelijks deze richtlijnen en passen indien noodzakelijk onze businessvoering hierop aan.

Veelgestelde vragen en antwoorden

ALGEMEEN

Hoe zit het met de bereikbaarheid van de medewerkers van Receptel?

Volgens de RIVM-richtlijnen werken de meeste medewerkers van Receptel vooralsnog thuis.  Onze werkzaamheden gaan natuurlijk door. Jouw vaste contactpersoon is gewoon bereikbaar via telefoon en mail. Videobellen kan natuurlijk ook altijd.

Welke veiligheidsmaatregelen worden er genomen bij het bedrijf waar ik werk?

Dat verschilt per bedrijf. Iedere werkplek is namelijk anders en ieder bedrijf heeft een eigen veiligheids- en gezondheidsbeleid. Het beleid van de opdrachtgever is leidend. Wil jij de exacte maatregelen van jouw opdrachtgever weten? Neem dan contact op met je contactpersoon daar.

Is het nog wel veilig om aan het werk te gaan?

Alle opdrachtgevers zijn verplicht om te zorgen voor een veilige werkomgeving. Als ze dit niet kunnen waarborgen, dan mogen zij ook geen werk aanbieden. Deze opdrachtgevers kunnen dus vooralsnog een veilige situatie voor jou als medewerker creëren en treffen daarvoor ook de noodzakelijke maatregelen.

Kan ik thuiswerken?

Je opdrachtgever bepaalt of je kunt thuiswerken of niet. Neem hierover contact op met je contactpersoon bij het bedrijf waar je werkt.

Wat als een huisgenoot of gezinslid last van verkoudheidsklachten en koorts (boven 38 graden Celsius) en/of benauwdheid heeft?

Volg het advies van het RIVM en blijf thuis. Neem wel contact op met je vaste contactpersoon van Receptel.

Kan ik gewoon werken als ik geen gezondheidsklachten heb?

Ja, dan kun je gewoon naar je werk gaan. Als jouw leidinggevende jou of ons laat weten dat er iets verandert op je werk, zoeken we direct contact met elkaar.

Het RIVM adviseert om zoveel mogelijk thuis te werken. Ik kan mijn werk niet thuis doen. Wat dan?

Stem met jouw opdrachtgever af hoe jij jouw werk het beste uit kunt voeren. Wat kan ik zelf doen om risico’s op besmetting te verkleinen?

De belangrijkste maatregelen die je kunt nemen, vind je op de website van het RIVM.

Wat doe ik als ik denk dat een collega verhoogde risico’s loopt?

Bekijk de informatie op de website van het RIVM en wijs ook je collega daarop.

Spoor je collega aan te handelen in lijn met die adviezen. Twijfel je of je advies wordt opgevolgd? Meld dit dan bij jouw vaste contactpersoon bij Receptel en ook bij je leidinggevende bij de opdrachtgever.

Wat moet ik doen als ik weet dat ik besmet ben?

Meld dit dan direct bij je opdrachtgever en jouw vaste contactpersoon bij Receptel. Het ziekmeldingsproces is hetzelfde als bij een ‘normale’ ziekmelding.

Wat moet ik doen als ik weet dat iemand op mijn werk besmet is?

Op dat moment bepaalt de GGD welke maatregelen moeten worden genomen. Informeer wel zo snel mogelijk jouw vaste contactpersoon bij Receptel én je opdrachtgever.

 

SOLLICITEREN

Hoe verloopt de sollicitatieprocedure op dit moment?

In onze procedure houden wij rekening met de richtlijnen van het RIVM. Gelukkig zijn wij het gewend om digitaal te werken en online contact te onderhouden met kandidaten. Waar mogelijk zullen wij dan ook via bijvoorbeeld Skype met jou (video)bellen. In het uitzonderlijke geval dat onze procedure vraagt om een persoonlijke afspraak, houd er dan rekening mee dat wij je geen hand geven en op minimaal 1,5 meter afstand van je blijven. Heb je vragen over jouw sollicitatie? Neem dan contact op met de vestiging waar de vacature uitstaat.

Als ik solliciteer, kan ik dan nog wel starten?

Alle vacatures die op onze website staan zijn actueel. Als je solliciteert en wordt aangenomen, kun je gewoon starten.

Ik ben mijn baan kwijt door de corona-maatregelen en zoek iets nieuws. Wat moet ik doen?

Bekijk onze website met openstaande vacatures en solliciteer direct. In diverse sectoren hebben we dringend mensen nodig. We nemen na jouw sollicitatie zo spoedig mogelijk contact met je op.

Gaan de sollicitatie gesprekken nog wel door?

De sollicitatiegesprekken gaan gewoon door. Wel vaak in een andere vorm, zoals telefonisch of via videobellen in plaats van een fysieke ontmoeting.

Contact

Easy Way
Markendaalseweg 63
4811 KA Breda

+31 (0) 76 530 74 00